Skip to Content

VRT kiest voor nieuwe wendbare organisatie

De VRT heeft een nieuwe organisatiestructuur uitgetekend. Daarmee wil de openbare omroep wendbaarder worden, de samenwerking bevorderen en sneller kunnen inspelen op  veranderingen die zich aandienen. Tegelijk levert dit een efficiëntere werking en een besparing op. De reorganisatie werd vandaag goedgekeurd door de Raad van Bestuur van de VRT.

 

Informatie is een kernopdracht van de openbare omroep. Daarom komt er een directie Informatie. Die wordt geleid door huidig algemeen hoofdredacteur Nieuws, Luc Rademakers, die ook een plaats krijgt in het directiecollege. De directie informatie omvat naast de Nieuwsdienst ook de Sportredactie. Nieuws en sport zorgen voor een dagelijks multimediaal aanbod met nieuws, verslaggeving en duiding. Door de samenwerking binnen een nieuwe aparte directie kan dat voortaan nog optimaler en efficiënter verlopen.

 

De directie Media, die instaat voor de positionering van de merken, de programmering en de bestelling van programma’s, wordt samen met de interne productiehuizen Radio en Televisie, omgevormd tot een nieuwe eengemaakte directie Media en Productie. Deze directie wordt geleid door huidig algemeen directeur Media, Peter Claes. De integratie moet helpen om de merken aan te scherpen, briefings voor producties efficiënter te laten verlopen, programmamakers meer te laten meedenken en talenten beter te laten renderen.

 

Het directiecollege van de VRT is voortaan samengesteld uit: Leo Hellemans (CEO), Lut Vercruysse (Strategie) Peter Claes (Media en Productie), Luc Rademakers (Informatie), Mick De Valck (Technologie en Operaties), Sophie Cooreman (Financiën) en Karen Braeckmans (HR).

Over Vlaamse Radio- en Televisieomroeporganisatie

De Vlaamse publieke omroep VRT informeert, inspireert en verbindt alle Vlamingen in al hun eigenheid en diversiteit. VRT brengt een kwaliteitsvol en onderscheidend aanbod op het vlak van informatie, cultuur, educatie, ontspanning en sport. VRT bereikt met zijn drie televisiekanalen, vijf radiokanalen en allerhande digitale kanalen wekelijks 90% van alle Vlamingen. Zo kan VRT relevant zijn, maatschappelijke impact hebben, bijdragen aan een pluralistisch debat en de democratie versterken. VRT stimuleert de cultuur- en taalbeleving en draagt de Vlaamse identiteit uit. VRT is toekomstgericht en zet in op innovatie en digitalisering. De omroep speelt een belangrijke rol in het Vlaamse media-ecosysteem en werkt samen met tal van nationale en internationale partners uit diverse sectoren.   

Voor pers
Woordvoerder aanbod VRT: radio, tv en online
02 741 90 26
[email protected]

Voor kijkers, luisteraars en surfers
Klantendienst VRT
 02 741 31 11
www.vrt.be/nl/heb-je-een-vraag/

Klik hier voor interviews

Klik hier voor hogeresolutiefoto's

Het gebruik van fotomateriaal, grafisch materiaal en logo's is niet toegestaan zonder voorafgaande toestemming van VRT, hetzij via e-mail of na ontvangst van een login op het fotoportaal. Het gebruik van de login impliceert dat u instemt met de geldende rechten en gebruiksvoorwaarden.

Vlaamse Radio- en Televisieomroeporganisatie
Auguste Reyerslaan 52
1043 Brussel

VRT Brands Logos