De Warmste Week roept op tot actie voor 220 projecten rond onzichtbaar ziek zijn
Maandag 29 september 2025 - Vanaf vandaag kan heel Vlaanderen in actie komen voor De Warmste Week 2025. Dit jaar gaat het ingezamelde bedrag naar 220 projecten die zich inzetten voor mensen die onzichtbaar ziek zijn. Naast de fysieke of mentale pijn die ze ervaren, komt vaak ook het onbegrip en gebrek aan erkenning. Daarom willen VRT-ambassadeurs Annabet Ampofo, Bavo Mortier en Fien Germijns dit jaar het onzichtbare zichtbaar maken en iedereen aanmoedigen tot actie. Een verbindende campagnespot onthult wat vaak verborgen blijft en wil zo samen de dubbele last en pijn verlichten.
Samen verlichten we de pijn
Dit najaar zal De Warmste Week maar liefst 220 projecten ondersteunen die het leven van mensen met een onzichtbare ziekte verbeteren of het begrip en de bewustwording vergroten. De volledige lijst met geselecteerde projecten is terug te vinden op de website van de Koning Boudewijnstichting en op dewarmsteweek.be. Het ingezamelde bedrag gaat integraal naar het DWW-fonds, beheerd door de Koning Boudewijnstichting, waarmee concrete projecten financieel gesteund worden in 2026.
Brieuc Van Damme, CEO Koning Boudewijnstichting: "Onzichtbaar ziek zijn is geen onzichtbaar leed. Met De Warmste Week maken we het onzichtbare zichtbaar, en geven we erkenning, steun en hoop aan duizenden mensen. Samen met heel Vlaanderen bouwen we aan een samenleving die luistert, begrijpt en helpt."
De Warmste Week-ambassadeurs roepen iedereen op om vanaf vandaag acties te organiseren en registreren op dewarmsteweek.be. Hun eigen acties zullen de komende week bekendgemaakt worden via de sociale mediakanalen van De Warmste Week.

Ook De Warmste Schoolbus trekt opnieuw het land in om jongeren te inspireren tot actie. In november rijdt MNM-dj Laura Govaerts samen met een team enthousiaste content creators langs middelbare scholen in Vlaanderen. Op de speelplaats steken ze de handen uit de mouwen om samen te vlammen voor mensen die onzichtbaar ziek zijn. Je school registreren kan vanaf dinsdag 30 september via dewarmsteweek.be.

Berre brengt campagnelied van De Warmste Week 2025
Dit jaar brengt Berre een nieuw nummer uit voor De Warmste Week: 'How beautiful this life is'. Het nummer gaat over hoop, steun en het vinden van schoonheid in het leven, ook als het moeilijk is.
Berre: "Iedereen kent wel iemand die vecht tegen iets wat je niet ziet. Dat maakt het thema van De Warmste Week zo herkenbaar. Muziek helpt om die onzichtbare strijd voelbaar te maken. ‘How beautiful this life is’ moet raken, verbinden en hoop geven. Laat het een reminder zijn: steun begint bij luisteren. En samen kunnen we tonen dat het leven, ondanks alles, nog steeds mooi is.”
Met de warme steun van KBC
Net als de vorige jaren engageert KBC zich als exclusieve hoofdpartner om De Warmste Week te ondersteunen en mee verder uit te bouwen.
Jurgen Vandervelde, directeur marketing & communicatie KBC: “Het thema van dit jaar raakt mij bijzonder. Ook bij KBC worstelen collega's namelijk met onzichtbare ziektes en het is soms moeilijk om steun te vinden voor iets dat je niet kunt zien. Ons partnerschap met De Warmste Week is de ideale manier om het verschil te maken, om mensen te verbinden, zowel op de werkvloer als daarbuiten. Ik ben enorm trots dat Team Blue mee vlamt om het onzichtbare zichtbaar te maken. De Warmste Week leeft bij KBC!”
De Warmste Week vindt dit jaar plaats in het Cosmogolempark in Genk van donderdag 18 tot en met woensdag 24 december in Genk en is te volgen op VRT 1, Studio Brussel, MNM, Ketnet en VRT MAX.
Acties registreren kan vanaf nu via dewarmsteweek.be
Meer informatie over De Warmste Week 2025 is te vinden op dewarmsteweek.be.
