8540 sportievelingen lopen 96 746,20 euro bij elkaar op Warmathon in Brugge

8540 sportievelingen lopen 96 746,20 euro bij elkaar op Warmathon in Brugge

Vandaag vond de laatste Warmathon plaats in Brugge. Maar liefst 8540 deelnemers liepen in het Provinciedomein Tillegembos, goed voor een bedrag van 96 746,20 euro voor de lopers hun zelfgekozen goede doelen van De Warmste Week.

Dieter loopt om vrouw Heidi een hart onder de riem te steken

Dieter Casier uit Hooglede liep vandaag met een heleboel vrienden de Warmathon om zijn vrouw Heidi Lombaert, die palliatief is, een hart onder de riem te steken. 

In 2016 werd bij Heidi borstkanker geconstateerd. Een half jaar later evolueerde dit in een uitzaaiing in de hersenen, een bom die insloeg. Het koppel en hun twee kinderen stonden voor een moeilijk traject waarbij het leven van Heidi slechts aan een zijden draadje hing. Ze is er momenteel fysiek niet goed aan toe, ze kan stappen, maar daar stopt het. Het koppel blijft dus in onzekerheid leven.

De Warmathon lopen is symbolisch voor Dieter. Ook vorig jaar liep hij in Brugge voor Heidi. In totaal liepen ze vandaag met 27 personen in zelfgemaakte t-shirts ‘4 HEIDI’ waarvan vier mensen (inclusief Dieter) elk 50 kilometer haalden. Met hun actie haalden ze de uitzending van Music For Life, een hartverwarmende verrassing voor Heidi die tot vandaag niets wist van de actie van haar man. 

Extra steun

Dit jaar kon iedereen zijn zelfgekozen goed doel nog een extra duwtje in de rug geven door de bijdrage te verhogen. Wie extra gemotiveerd was kon bij de inschrijving nog een vrij bedrag naar keuze toevoegen dat rechtstreeks naar een zelfgekozen goed doel gaat.

Om alle Warmathon-deelnemers een extra duwtje in de rug te geven schenkt Hello bank! 85 000 euro aan alle goede doelen van De Warmste Week.

#DeWarmsteWeek #Warmathon

Contacteer ons
Yasmine Van der Borght Communicatieverantwoordelijke De Warmste Week, VRT
Yasmine Van der Borght Communicatieverantwoordelijke De Warmste Week, VRT
Over Vlaamse Radio- en Televisieomroeporganisatie

De Vlaamse publieke omroep VRT informeert, inspireert en verbindt alle Vlamingen in al hun eigenheid en diversiteit. De VRT brengt een kwaliteitsvol en onderscheidend aanbod op het vlak van informatie, cultuur, educatie, ontspanning en sport. De VRT bereikt met zijn drie televisiekanalen, vijf radiokanalen en allerhande digitale kanalen wekelijks 90% van alle Vlamingen. Zo kan de VRT relevant zijn, maatschappelijke impact hebben, bijdragen aan een pluralistisch debat en de democratie versterken. De VRT stimuleert de cultuur- en taalbeleving en draagt de Vlaamse identiteit uit. De VRT is toekomstgericht en zet in op innovatie en digitalisering. De omroep speelt een belangrijke rol in het Vlaamse media-ecosysteem en werkt samen met tal van nationale en internationale partners uit diverse sectoren.   

Voor pers
Hans Van Goethem
Woordvoerder aanbod VRT: radio, tv en online
0471 13 90 46
02 741 90 25
hans.vangoethem@vrt.be

Bob Vermeir
Communicatiemanager en corporate woordvoerder VRT
0476 80 92 67
02 741 58 98
bob.vermeir@vrt.be

Voor kijkers, luisteraars en surfers
Klantendienst VRT
02 741 25 80
www.vrt.be/nl/heb-je-een-vraag/

Klik hier voor interviews

Klik hier voor hogeresolutiefoto's

Het gebruik van fotomateriaal, grafisch materiaal en logo's is niet toegestaan zonder voorafgaande toestemming van VRT, hetzij via e-mail of na ontvangst van een login op het fotoportaal. Het gebruik van de login impliceert dat u instemt met de geldende rechten en gebruiksvoorwaarden.

Vlaamse Radio- en Televisieomroeporganisatie
Auguste Reyerslaan 52
1043 Brussel

VRT Brands Logos